Drogowe bariery ochronne

Montowane po to, aby zapewnić bezpieczeństwo użytkowników przestrzeni publicznej – przede wszystkim pieszym oraz rowerzystom. Łańcuchowe lub segmentowe, drogowe barierki ochronne to praktyczne rozwiązanie stosowane jako element infrastruktury drogowej od lat, cenione za funkcjonalność oraz za to, że bardzo dobrze spełniają swoją rolę.

 

Różnorodność dostępnych na rynku drogowych i chodnikowych barier ochronnych


Obecnie producenci tacy, jak firma Opex, mają w swojej ofercie wiele różnych modeli tych urządzeń. Od najprostszych, wykonanych z pojedynczej, odpowiednio wygiętej rury stalowej ocynkowanej, aż po wieloelementowe, trudne do sforsowania zarówno przez ludzi, jak i zwierzęta:

  • z poprzeczkami (jedną lub dwiema) oraz bez poprzeczki,
  • szczeblinkowe standardowe oraz w kombinacji z poprzeczkami,
  • typu lubelskiego lub olsztyńskiego,
  • łańcuchowe,
  • a także przeciwbryzgowe, z wypełnieniem z płyty poliwęglanowej osłaniającej przed błotem i wodą rozpryskiwaną przez samochody podczas jazdy.


Malowane proszkowo, dodatkowo oznaczone odblaskową folią, są trwałe, odporne na działanie czynników atmosferycznych oraz widoczne z daleka, nawet po zmroku. Przykręcane do podłoża lub przystosowane do zabetonowania, skutecznie rozdzielają strefy ruchu samochodowego, rowerowego oraz pieszego.


W jakim celu montuje się barierki ochronne?


Główną funkcją barier ochronnych jest podniesie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, w szczególności dla niezmotoryzowanych jego uczestników. Montowane są najczęściej w przestrzeni miejskiej, ale spotykane są też wszędzie tam, gdzie ze względu na np. funkcję danego obiektu, spotykają się różni użytkownicy infrastruktury drogowej – przy szkołach, galeriach handlowych, budynkach instytucji publicznych, obiektach sportowych.


Barierki ochronne drogowe i chodnikowe instalowane są też przy przejściach dla pieszych oraz w rejonie skrzyżowań. Montuje się je również w celu zabezpieczenia parków i skwerów przed rozjeżdżaniem przez parkujące pojazdy, a także wszędzie tam, gdzie istnieje konieczność zablokowania dotychczas istniejącego przejścia lub przejazdu.

0
Feed

Zostaw komentarz